nyaralás

Már javában tart a nyár, mellyel együtt jár az is, hogy ilyenkor sokan elutaznak, hogy kipihenjék a mindennapi fáradalmakat és egy kis időt együtt töltsenek családjaikkal, barátaikkal. Utánajártunk, hogy idén melyek a legkedveltebb utazási célok.

A nyaralni indulók körében a belföldi látnivalók mellett, idén is népszerű úti célnak örvendenek a külföldi országok, tengerpartok, így sokan már konkrét tervekkel, igényekkel fordulnak az utazási irodákhoz, vagy szervezik meg vakációjukat. Stábunk egy utazási irodától megtudta, hogy ilyenkor a pihenni vágyók hogyan kalkulálnak a kirándulás költségeivel, és melyek a legnépszerűbb úti célok, illetve utazási formák.

Az utasok körében közkedvelt úti cél Görögország, Olaszország és Horvátország mellett Törökország, Bulgária és a spanyol tengerpart is. Ilyenkor lehetőség van busszal, illetve repülővel utazni, amit egyéb lehetőségekkel, például kompátkeléssel és transzferrel lehet kombinálni.

Javában tart a nyár és sokan már túl vannak a nyaraláson, de a többségnek az augusztus hozza majd el a pihenést. A megyeszékhelyen élőket most az idei nyaralásukról kérdeztük.

Július végéhez közeledve többen már túl vannak az idei nyaraláson, de augusztusban is kitart a meleg, sokan ekkor fogják tölteni szabadságukat. Szerkesztőségünk a megyeszékhely sétálóján kérdezte a járókelőket idei nyaralásukról. Mint megtudtuk, a városból elvándoroltak szívesen térnek vissza Békéscsabára.

Az is kiderült, hogy nem feltétlen utaznak el az emberek külföldre, többen Magyarország szépségeit tervezik felfedezni.

Családdal vagy egyedül? Unokával vagy nélküle? Sok esetben nehéz összeegyeztetni még nyáron is egy-egy találkozót.

A nyári időszakban a nyaralások és a fesztiválok ideje alatt is érdemes tisztában lenni a legalapvetőbb bűn- és baleset-megelőzési praktikákkal.

Júniustól-szeptemberig tart a nyári szünidő, amikor a fiatalok kipihenik a tanév fáradalmait. Nagyon fontos ebben az időszakban, hogy a szülők felkészülten engedjék el gyermekeiket egy-egy szórakozóhelyre vagy fesztiválra, illetve fiatalabbak esetén az otthoni egyedüllét idejében is megfelelő biztonsági szabályokat állítsanak fel. A közösségi oldalak elterjedésével újabb biztonsági kockázatok is felmerülnek, amelyekre érdemes odafigyelni.

A bűnmegelőzés mellett kifejezetten fontos ebben az időszakban a baleset-megelőzés is, ugyanis a fiatalok sokkal többet közlekednek egyedül és sokkal több veszélynek is vannak kitéve. A szülők első és legfontosabb feladata a helyes példamutatás és a közlekedési szabályok tanítása már egészen kicsi kortól. Az elmúlt évek tapasztalata alapján a gyermekbalesetek fele nyáron történik és nagy százaléka emberi hibából vagy figyelmetlenségből adódik.

A nyaralást sokan tervezik és gyűjtenek rá egész évben, mások pedig anyagi okok miatt még egy pár napos üdülést sem engedhetnek meg maguknak. Augusztus végéhez érve nézőinket kérdeztük, ki-, hol nyaralt az idén.

Ezen a nyáron kevesebben mentek nyaralni, mint 2015-ben. Akadtak azért olyanok is, akiknek megadatott a lehetőség az utazásra és éltek is vele. Ők általában a pénztárcákat kímélő rövidebb utazások mellett döntöttek. A nyár végéhez közeledve megkérdeztük nézőinket, nekik sikerült-e pénzt és időt fordítani a nyaralásra.

Nem, nem voltunk. Semerre nem tervezzük, egyáltalán. Mert még dolgozni kell, meg még unokázunk, úgyhogy nem megyünk sehova. - mondta Bolyán Antalné

Ilyen szervezett dolgokra szeretünk menni. Minden évben van ilyen egy-két többnapos kirándulás és akkor elmegyünk. -  hangsúlyozta Kiszely György

Igazából nem nagyon. {És terveztétek vagy miért nem?} Dolgoztam inkább, nyári munka, gyakorlat, azért ez elviszi az időt nyáron. - tette hozzá Avasán Norman

Címkék:

Pihenés, napozás, túrázás. Minden ember szereti ezek közül valamelyiket, sokan itthon, sokan pedig külföldön teszik meg mindezt. Többek között olcsóbb utazások Görögországba, drágábbak pedig Dél-Amerikába. Utána néztünk vajon mi a helyzet nálunk.

Az egyik utazási iroda szerint, az év elején visszaesett az utazási hajlandóság, de elérkezett a jó idő, itt a nyár, egyre többen és egyre jobban érdeklődnek különféle utazások iránt. Az egyik lekedveltebb utazási célpontok a békéscsabai lakosok között a görög szigetek illetve a tengerpart.

Amit mostanában nagyon keresnek és egyre felkapottabbak az a saját Prokotraveles körutazásaink, ami egyre népszerűbb nem csak az idősebb korosztályban, hanem már a fiatalok körében is - mondta el Csatlócki Bettina Utazási tanácsadó Proko Travel

Címkék:

Külföld vagy belföld, túrázás vagy lazítás - ezek azok a kérdések, melyeket nagyon sokan feltesznek maguknak, amikor a nyaralásukat tervezik.

Van aki itthon, van aki külföldön piheni ki a mindennapok fáradalmait a nyári időszakban. A KSH adatai szerint 2015-ben többen nyaraltak külföldön, mint egy évvel korábban, így a tavalyi évben átlagosan többet is költöttek rá. Hogy erre az évre marad-e a növekvő tendencia, ennek jártunk utána a békéscsabai utcákon.

Nem nagyon szoktunk, autóval szoktunk erre-arra menni csak. Külföldre nem megyünk. Magyarországon míg mindent nem láttunk addig fölösleges menni külföldre. –Juhász Mátyásné

A nyaralási szokásaink eléggé hektikusak. 3 kisgyerekkel …ő… hosszabb hétvégék 3-4 napra szoktunk menni, családozni ők a legfontosabbak számunkra. Úgyhogy azért jövünk-megyünk van itt is ott is rokon úgyhogy nem panaszkodom. – Újlaki Marcell

Általában Balaton most külföldre utazunk el. Pihenünk, napozunk ilyesmik.- Fábián Kata